Monday, February 29, 2016

make your washi tape from you mixed media works!!!






Often, when I'm doing mixed media artworks to offer or sell I like to have a squareness in my work. To make the frame I use masking tape with the width I want and lap gently on the paper.
I do my art, paint, stamp, stencil, dooodle, and I care to advance to the masking tape, so that there is a continuity of the work for the tape.
At the end, after all and when everything is dry, I take off, carefully the masking tape and keep it in plastic sheets. I get a set of very original tape. I really like them. I have used them in my journal or planner art!

Muitas vezes, quando estou a fazer trabalhos de mixed media para oferecer ou vender eu gosto de ter uma esquadria no meu trabalho. Para fazer a moldura eu uso masking tape, da largura que quero e colo suavemente no papel. 
Faço o meu trabalho e tenho o cuidado de avançar para as margens de modo a que haja uma continuidade do trabalho para a fita adesiva. 
No fim, e depois de tudo bem seco, retiro, com cuidado a fita e guardo em folhas de plástico. Fico com um conjunto de fita adesiva muito originais. Gosto mesmo muito delas. Tenho-as usado nos meus art journal ou planner! 
















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...